Technieken, termen en timing in sales
Als ik mensen vraag naar hun ervaringen met salestrainingen, moet ik altijd lachen om de reacties die ik krijg. Van ‘trechtertechniek’ tot ‘urgentietechniek’, van ‘rehash’ tot ‘paint the picture’: de mooiste termen vliegen je om de oren. Ja, we hebben heel wat geleerd in al die jaren door-to-door-sales, telemarketing, accountmanagement, etc. En weet je wat: gelukkig blijken de meeste technieken ook gewoon bruikbaar. Maar qua timing valt er nog wel wat winst te behalen.
De randvoorwaarden om een deal te kunnen sluiten kloppen vaak nog niet eens terwijl de meest complexe technieken al worden gedeeld of ingezet. Een gevalletje slechte timing; iemand moet er klaar voor zijn. Kortom; We verwachten een geslaagde operatie van een arts in opleiding!
Sales is leuk, maar dan wel alleen als het daadwerkelijk lukt. Vanuit Sales Leaders hebben we een uniek salesmodel ontwikkeld dat bruikbaar is op elk niveau. Het model geeft houvast bij de opbouw van een ideaal gesprek met een klant of prospect. In combinatie met een commerciële denkwijze kan deze ‘techniek’ gekoppeld worden aan elk gesprek met de klant, zowel vanuit de servicegedachte als de salesgedachte. Op de pagina Circle of Commerce lees je meer over ons model.
Graag kijk ik samen met jou naar je doelen en uitgangssituatie, om van daaruit heel gericht en praktisch aan de slag te gaan!
Romy van der Velden
Commercieel manager / trainer-coach